Gedetailleerde informatie over het geselecteerde boek.



 Terug naar zoekresultaten 

 Terug naar zoeken 


Vindplaats:B 2.41 
Titel:Praten of vechten 
Auteur: Rob Asperlagh en Klaas Roodenburg 
Samenvatting: Conflicten zijn een niet weg te denken verschijnsel in de samenleving. Het onderwijs behoort jonge mensen inzicht in dit verschijnsel te geven. Dit boek helpt daarbij. Praten of Vechten is een werkboek voor het onderwijs en als zodanig uniek. Praten of Vechten geeft een overzicht van de manier waarop groepsconflicten, maatschappelijke conflicten en internationale conflicten verlopen. Op ieder niveau hebben conflicten hun eigen karaktertrekken, maar er zijn ook gemeenschappelijke kenmerken. Dreigen en afschrikken, onderhandelen, kiezen voor geweld of geweldloosheid zijn thema's die aan de orde komen. Het boek bevat een inleiding voor docenten en een handleiding voor behandeling van de stof in de klas. Daarnaast is werkmateriaal voor de leerlingen opgenomen (vooral oefeningen en spelvormen). Een overzicht van recente publicaties is toegevoegd. Praten of Vechten is in de eerste plaats bestemd voor docenten en leerlingen in het lager beroepsonderwijs en MAVO. Uit ervaring met proefmateriaal bleek het boek ook bruikbaar voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs. In het vormingswerk kan men de ideeën en spelvormen uit Praten of Vechten eveneens toepassen.  
Redactie:  
Uitgever: Vredesopbouw, Utrecht 
Jaar van uitgave: 1986 
Taal: Nederlands 
Aantal aanwezig:
ISBN/ISSN: 90 70454 19X 
Editie:  
Ondertitel: Hoe groepen met conflicten omgaan. Werkboek voor onderwijs. 
Foto's: Enkele zwart wit foto's  
Opmerkingen: Tekeningen van Len Munnik, Joke van Leeuwen en Amnesty International 
Aantal pagina's: 184 
Serie: Vredesonderwijs en mondiale vorming 
Trefwoorden: praten, vechten, onderwijs, opvoeding, beroepsonderwijs, MAVO, lesmateriaal, conflicten,