Gedetailleerde informatie over het geselecteerde boek.



 Terug naar zoekresultaten 

 Terug naar zoeken 


Vindplaats:B 2.4 
Titel:School is dood 
Auteur: Reimer, Everett 
Samenvatting: Het traditionele systeem werkt niet meer, het raakt verstopt en wordt te duur. Erger is dat het met ons onderwijs fundamenteel verkeerd zit: de school is in de ban van de technokratie geraakt, de kennis (de discipline) die men er opdoet is eerder gericht op maatschappelijk aanpassen en inpassen dan op persoonlijke ontplooiing. Reimer roept op tot nuchtere bezinning; de stelling dat de technologie ongebreidelde vooruitgang belooft bergt te veel paradoxen om geldigheid te hebben. Hij geeft een scherpe analyse van deze paradoxale situatie in het onderwijssysteem en roept iedereen op de oude school te verlaten en nieuwe onderwijsvormen aan te pakken, scholen waarin zij leven. De amerikaan Everett Reimer behoort, met o.a. Ivan Illich en Paul Goodman, tot een groep onderzoekers die totaal nieuwe onderwijsvormen bepleit, vooral voor ontwikkelingslanden; hij is verbonden aan het befaamde Centro Intercultural de Documentati┬ón (CIDOC) te Mexico. 
Redactie:  
Uitgever: Boom, Meppel 
Jaar van uitgave: 1973 
Taal: Nederlands 
Aantal aanwezig:
ISBN/ISSN: 90 6009 076 4 
Editie:  
Ondertitel: alternatieven in opvoeding en onderwijs 
Foto's:  
Opmerkingen: in Archief. 
Aantal pagina's: 177 
Serie:  
Trefwoorden: scholen, onderwijs, opvoeding, netwerken, universeel onderwijs, Latijns-Amerika, technologi├źn, democratie, derde wereld,