Vindplaats: | B 2.15  |
Titel: | Vredesonderwijs  |
Auteur: |   |
Samenvatting: | Dit boek gaat over vredesonderwijs. Het is geschreven voor docenten in het voortgezet onderwijs. Ook schoolbesturen, onderwijskundigen en anderen die door hun werk bij het onderwijs zijn betrokken, kunnen door dit boek kennismaken met het wat, hoe en waarom van vredesonderwijs. Wat heeft het boek te bieden? - Recente ontwikkelingen in de praktijk van vredesonderwijs, van LBO t/m VWO; - Verschillenden visies op de doelen en de inhoud van vredesonderwijs; - Didactische modellen, werkvormen en projecten; - De aanpak van de belangrijkste problemen in de praktijk. Het boek bestaat uit drie delen. In het eerste komen de theoretische achtergronden aan de orde. Het tweede deel gaat over de didactiek van het vredesonderwijs. Hierin worden concrete projecten en ervaringen uit de praktijk uitvoerig beschreven. In het laatste deel werpen een aantal schrijvers een blik vooruit. Het boek is geschreven door een groot aantal deskundigen, met veel kennis van en ervaring met vredesonderwijs. Sommige auteurs zijn verbonden aan intstellingen, die zich speciaal met vredesonderwijs bezighouden. Ook docenten uit het voortgezet onderwijs en de lerarenopleidingen hebben aan dit boek meegewerkt.  |
Redactie: | Gerritsma, H.B.  |
Uitgever: | Vredesopbouw Utrecht/ Polemologisch Instituut RUG  |
Jaar van uitgave: | 1985  |
Taal: | Nederlands  |
Aantal aanwezig: | 1  |
ISBN/ISSN: | 9070454181  |
Editie: |   |
Ondertitel: | Opvattingen en ervaringen  |
Foto's: |   |
Opmerkingen: | met enkele illustraties van Len Munnik  |
Aantal pagina's: | 191  |
Serie: |   |
Trefwoorden: | onderwijs, didactiek, vredesonderwijs, projecten,   |