Gedetailleerde informatie over het geselecteerde boek.



 Terug naar zoekresultaten 

 Terug naar zoeken 


Vindplaats:B 1.37 
Titel:Het Mediaboek 
Auteur: Gerard Boon, Kees Brants, Jochum de Graaf 
Samenvatting: (Geschreven 1991!!) Ministeries, gemeenten, politieke partijen, directies van ondernemingen en andere autoriteiten weten meestal uitstekend de weg te vinden naar de media. Actiegroepen, vakbondsafdelingen, plaatselijke pressiegroepen, organisaties, instellingen stuiten nog al vaak op een 'publicatiedrempel'. Meestal beschikken ze niet over het geld, de middelen of de vaardigheden om hun kant van de zaak te belichten: het tegenwicht bieden aan het 'autoriteitenverhaal', het rechtzetten van onjuistheden in de berichtgeving, het aandragen van informatie, het presenteren van standpunten. Het Mediaboek geeft geen geld of middelen, maar biedt wel een handleiding om de weg te vinden naar de krantenkolommen en de radio- en tv-kanalen. Hoe wordt nieuws gemaakt? Wie selecteren het nieuws? Wat is een goed persbericht? Waaraan moet een publiciteitsplan voldoen? Waarom is goede voorlichting zo belangrijk? In twaalf hoofdstukken wordt beschreven hoe de media werken, maar vooral ook hoe ze te gebruiken. Naast de tips en nuttige wenken bevat het boek een unieke adressenlijst van alle mogelijke kranten, weekbladen, tijdschriften, vakbladen, actiebladen, huis-aan-huiskranten, persbureaus, omroeporganisaties, lokale en regionale radio en tv, kleine en grote media.(1991)  
Redactie: Jochum de Graaf 
Uitgever: Stichting Burgerschapskunde, Nederlands Centrum voor Politieke Vorming, Leiden 
Jaar van uitgave: 1991 
Taal: Nederlands 
Aantal aanwezig:
ISBN/ISSN: 90 6473 253 1 
Editie: Achtste druk 
Ondertitel: Hoe krijg je toegang tot de media. 
Foto's: Enkele zwart wit foto's  
Opmerkingen: Er staan wat krantenartikeltjes, koppen uit de krant, tabellen en brieven in het boek. 
Aantal pagina's: 192 
Serie:  
Trefwoorden: media, persberichten, persconferenties, publiciteitsplan, nieuws, journalisten, Nederland, intervieuws, radio, televisie, actiegroepen, vakbondsafdelingen, plaatselijke pressiegroepen, organisaties, instellingen, publicatiedrempel, voorlichting, omroepen,