Gedetailleerde informatie over het geselecteerde boek.



 Terug naar zoekresultaten 

 Terug naar zoeken 


Vindplaats:B 6.94 
Titel:No Logo 
Auteur: Naomi Klein 
Samenvatting: 'Niemand kan zich meer de luxe veroorloven geen activist te zijn'.- Naomi klein. No logo is niet alleen het verhaal van globalisering, vervlakking, massacultuur en uitbuiting, maar ook dat van mensen die zich inzetten voor democratie aan de basis, voor kleinschaligheid, voor kunst, cultuur en milieu, kortom voor een samenleving waarin de mens weer centraal staat. Naomi Klein beschrijft een groep die geen groep is, een beweging zonder leider. Deze beweging is alom aanwezig op alle niveaus van de samenleving en niet uit te roeien, omdat zij gedragen wordt door mensen die zich laten leiden door hun idealen.  
Redactie:  
Uitgever: Lemniscaat 
Jaar van uitgave: 2002 
Taal: Nederlands 
Aantal aanwezig:
ISBN/ISSN: 90 56373889 
Editie:  
Ondertitel: De strijd tegen de dwang van de wereldmerken 
Foto's: zwart/wit foto's 
Opmerkingen: Achterin staat de verantwoording voor de illustraties en een uitgebreide appendix met tabellen en grafieken. 
Aantal pagina's: 554 
Serie: de kritische reeks 
Trefwoorden: merken, logo's, jeugdmarkt, onderwijs, scholen, franchise, economie, commercie, supermerken, freelance, reclame, cultuurkritiek, multinationals, Nike, Shell, McDonald's, politiek, consumenten, globalisering, massacultuur, kunst, cultuur, milieu,