Gedetailleerde informatie over het geselecteerde boek.



 Terug naar zoekresultaten 

 Terug naar zoeken 


Vindplaats:B 6.93 
Titel:Wikinomics 
Auteur: Don Tapscott, Anthony D. Williams 
Samenvatting: Iedereen kent Wikipedia hoewel het pas enkele jaren bestaat. Open samenwerking op massale schaal streeft de traditionele samenwerking van een beperkt en gesloten team voorbij. Vandaag de dag ontstaan nieuwe creatieve ideeën en producten door de wereldwijde samenwerking van duizenden of zelfs miljoenen mensen via het internet. Sommige bedrijven zien in de groei van deze massale online gemeenschappen een grote bedreiging. Wikinomics daarentegen bewijst aan de hand van grootschalig onderzoek dat die vrees ongegrond is en niet productief. Stel je open als bedrijf, deel je kennis en nodig de massa uit mee te denken. Innovatie, groei en succes zijn het resultaat. De beide auteurs beschrijven de belangrijkste succesfactoren van de Web 2.0 economie: wees open, wissel informatie uit, deel informatie en producten met iedereen, werk wereldwijd zonder grenzen. De grote kracht van dit boek is de veelheid aan praktijkvoorbeelden van bijvoorbeeld Flickr, Second Life, Wikipedia, YouTube en Proctor & Gamble. Wikinomics is het nieuwe handboek voor het zakendoen in de 21ste eeuw.  
Redactie:  
Uitgever: Business Contact 
Jaar van uitgave: 2006 
Taal: Nederlands 
Aantal aanwezig:
ISBN/ISSN: 9789047000563 
Editie:  
Ondertitel: Hoe samenwerking door iedereen met iedereen alles verandert 
Foto's:  
Opmerkingen:  
Aantal pagina's: 336 
Serie:  
Trefwoorden: samenwerking, internet, Wikipedia, Flickr, Second Life, YouTube, Proctor & Gamble, Yahoo, Linux, Myspace, Human Genome Project, InnoCentive, Myspace,